SSS

Elektrik Satışı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2009 yılından bu yana birçok tüketici serbest tüketici hakkını kullanarak daha ucuza elektrik alma hakkını kullanmıştır. Süreçte yaşadıkları ve bizlere yönelttikleri sorular arasında en sık karşılaştığımız sorular aşağıda ki şekildedir. Bunlar dışında yer alan herhangi bir soru için bize her zaman ulaşabilirsiniz.


İlgili kanun ve yönetmelikler gereğince bağlı olduğunuz dağıtım şirketi size elektrik satmak için bir tedarik şirketi kurmuştur. Bu kapsamda yaptığı satışta diğer tedarikçilerden farklı olan yanı sizin talep etmeniz duurmunda son kaynak tedarikçisi olarak adlandırılarak size elektrik satmasının zorunlu olmasıdır. Bunun dışında oluşan farklar ancak sözleşme içeriğinizle sağlanabilir yani herkes aynı oranda aynıdır.

Serbest tüketici uygulaması sadece bu nedenle başlatılmış bir uygulamadır. Tüketicilere tedarikçi seçme hakkının sağlanması ile birlikte tedarikçiler arasında da tüketiciyi portföylerine alabilmek adına bir yarış başlamaktadır. Sizi portföyüne almak isteyen firmalar, almak için daha cazip koşullar üretmektedir. Bu sayede siz aynı elektriği, hiçbir değişiklik olmadan daha ucuza alabilmektesiniz.

Başlangıç noktasında sadece elektriğe ödediğiniz fatura ve miktarı değişecek gibi gözüksede, aslında faturanın 3 gün geç ödenmesinde faiz uygulanması gibi keyfi uygulamalar da sizi elinde tutmaya çalışacak tedarikçi firmanızla birlikte geride kalacaktır.

Hayır, teknik olarak tesisatınızdan hiçbir değişiklik yapılmasına gerek yoktur. İstisnai olarak, mekanik sayaç kulanan tüketicilerin yönetmeliğe uygun bir şekilde sayaçlarını elektronik sayaç şeklinde değiştirmesi şart koşulmaktadır.

Bu soru sizin hangi sözleşmeyi imzalayacağınızla ve hangi abone grubunda olduğunuzla alakalı bir durumdur. Navitas elektriği mevcut tedarikçinizden ne kadar daha uygun bir fiyatla karşılayacağınızı teklifi içerisinde açık bir şekilde yer vermektedir.

Seçmiş olduğunuz sözleşme tipine bağlı olarak TEDAŞ elektrik fiyatındaki değişimler faturalarınıza aynı oranda yansımaktadır. Talep etmeniz durumunda 12 ay süresince tarife değişikliklerinden bağımsız sabit fiyat garantili sözleşmeleri tercih edebilirsiniz.

Elektrik hatları ile ilgili tüm arıza, kesinti, bakım ve sayaç okuma konularında tek yetkili kurum, bağlı olduğunuz elektrik dağıtım şirketidir. Tıpkı geçmişte olduğu gibi elektrik arıza için “186” aranarak ilgili dağıtım şirketi ile iletişime geçilmelidir.

Eskiden olduğu gibi ilgili dağıtım şirketi tarafından takibi yapılarak faturalandırılması ve tahsilatı yapılacaktır.

Elektrik enerjisi teşviğinden faydalanıyorsanız, önce olduğu gibi yeni faturanız üzerinden de teşvikten yararlanmaya devam edersiniz.

Elektrik ve şebeke aynı kalacak. Kalitede bir değişiklik olmayacak.

Elektriğinizi özel tedarikçiden almaya başlamanızın size getireceği ek bir maliyet yoktur. Ancak özel tedarikçilerden elektrik almaktan vazgeçerek dağıtım şirketine ait olan perakende satış şirketinden elektrik almaya karar vermeniz durumunda ilk 3 ay bağlı olduğunuz tarife grubunun birim fiyatı üzerinden %15 zamlı elektrik kullanırsınız.

Elektrik tedariğinde sözleşme süresi karşılıklı olarak belirlenmektedir.

Naveltas karşılığında tüketicilerden hiçbir ücret talep edilmemektedir. Size sunulan tedarikçiden elektrik aldığınız sürece çözüm ortağı olarak Navitas yanınızda yer alacaktır.

Kullandığınız elektriği satın aldığınız tedarikçinizi her ay değiştirebilirsiniz.

Elektrik piyasası fiyatlarını günlük olarak sitemiz www.ne.com.tr adresinden yada PMUM'a ait web sitesinden takip edebilirsiniz. Sitemizin Elektrik Piyasası Fiyatları adresinde 2009 Aralık ayından itibaren aylık Elektrik Piyasası Fiyat ortalamaları gösterilmektedir.